Jakość Kształcenia
Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk o Zdrowiu (WNoZ) Collegium Medicum Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego funkcjonuje na podstawie Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z późniejszymi zmianami) oraz na podstawie Zarządzenia Rektora Krakowskiej Akademii im. A. Frycza Modrzewskiego nr 49/2019 z dnia 15 listopada 2019 r.
Ze względu na odmienną specyfikę studiów prowadzonych na WNoZ Collegium Medicum UAFM Wydziałowa Komisja działa w oparciu o tzw. Komisje Kierunkowe powołane na poszczególnych kierunkach (Pielęgniarstwo, Fizjoterapia, Ratownictwo medyczne, Kosmetologia i Dietetyka.
Każdy Zespół Kierunkowy składa się z przewodniczącego reprezentującego dany kierunek oraz 2 lub więcej doświadczonych nauczycieli akademickich, w tym przynajmniej jednego ze stopniem naukowym doktora i z jednego przedstawiciela studentów z danego kierunku.
Przedstawiciele Zespołów kierunkowych przeprowadzają badania jakości zgodnie z procedurami ustalonymi na poziomie Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia oraz proponują własne badania, uwzględniające specyfikę kierunku.
Monitorowanie jakości kształcenia na Wydziale Nauk o Zdrowiu jest realizowane poprzez:
· Zasięganie opinii studentów na temat jakości zajęć (z włączeniem oceny praktyk) oraz oceny nauczycieli:
- w formie uczelnianych ankiet on-line,
- własnych ankiet w formie papierowej przygotowanych na kierunku,
- zbierania informacji lub skarg opracowanych przez przedstawicieli studentów,
- zbierania informacji lub skarg opracowanych przez przedstawicieli studentów,
- okresowych spotkań Dziekana i Prodziekanów ze starostami grup;
· Okresową ocenę programów studiów przeprowadzaną przez Zespoły ds. Jakości, które analizują aktualność treści, ich zgodność z efektami uczenia się a także metody oceny postępu studentów w aspekcie ich adekwatności do ocenianych efektów;
· Analizę wyników sesji egzaminacyjnych, przez Zespoły ds. Jakości, umożliwiającą ocenę poziomu osiągania efektów uczenia się przez studentów;
· Raporty dotyczące zidentyfikowanych problemów przedstawiane przez opiekunów poszczególnych lat studiów;
· Hospitacje zajęć, przeprowadzane zgodnie z procedurą określoną przez uczelnianą Komisję ds. Jakości Kształcenia;
· Ocenę jakości prac etapowych i dyplomowych.